Selasa, 18 Maret 2008

La tahzan

La tahzan


Bismillah


Suatu saat aku berfikir, apa lagi kepuasaan yang perlu aku cukupkan


untuk sempurnanya nikmat dunia. Penat aku berfikir untuk kesekelian


kali tapi tetap jawapan itu tidak ada penghujung. Dari satu kepada yang


satu aturan hidup yang seolah-olah Allah bentangkan dan aku cuma


berjalan diatasnya.


Aku meyakini bagi setiap kebahagian itu pasti terpalit pengorbanan. Aku


infaqkan seluruh hidup aku untuk d'wh ilallah..itu janji aku. Jadi aku


harus bayar itu dengan kehidupan duniaku. Aku pasti disana nanti akan


Allah hamparkan syurga yang luas buat insan yang tidak memungkiri


janjinya. Jadi itulah kepastian bagi sebuah kebahagian yang


hakiki...kebahagian berjumpa penciptaku..


Sekali lagi untuk itu aku perlu mengorbankan kehidupan


didunia...kehidupan duniaku tidak secerah mentari pagi...tetapi aku


akan tetap gagahi...walaupun kadang2 sampai putus ikhtiar.


Pada manusia aku harus berwajah manis. Tidak gusar kerana itu cuma


sekelumit perjuangan yang tidak boleh dibanding-banding...malulah kalau


perkara inipun dibawa-bawa oleh perasaan. Aku belum berjuang...tak


lemaspun dalam takut, dalam ba'sa wa dhorro'...Hey...terus menangis


dihadapan Allah. Allah pendamping yang paling baik disaat kau berduka


nestapa...jangan risau.


http://lionate2.blogspot.com/2006_06_01_archive.html

0 komentar: